Summa sidvisningar

måndag 27 april 2015

Noll eller Hundra!!!!

Min förhoppning när jag tog upp bloggen igen var att skriva åtminstone ett par inlägg i veckan.....men icke tiden bara rusar iväg o jag står bredvid o tittar på,hallå vänta in mej jag hinner banne mej inte med.Det har hänt så mycke sen sist,det viktigaste o mest betydelsefulla var att vi var på begravning till vår vän o granne Arne,en jättefin begravning helt i hans anda,ljus o fin o så himla lagom,dottern Tina som höll ett underbart tal till sin älskade far o dotterdottern som höll ett om än ännu finare tal till morfar,Arne du är så oändligt saknad av din familj absolut men även av oss vänner o grannar,du var en så otroligt varm o omtänksam människa,du kände alltid på dej när man behövde ett varmt ord eller bara en kram,du var en stor människa på många sätt o en stor förebild för många,som sagt vi saknar dej o minns dej med glädje!Ett stort tomrum har du lämnat,ibland när jag går ut väntar jagbara på att du ska öppna dörrn o sjunga en truddelutt eller bara påpeka "gött att du jobbar så jag får min pension idag åxå"!!

Vi har varit i Tyskland,ni vet i götteaffärerna o laddat inför sommarens utesittarkvällar o grillningar.Herregud vad mycket det finns att erbjuda o som folk handlar,busslasterna väller in med halta o lytta,sura kärringar o gubbar med stel blick o ett mål,att handla så mycket som möjligt på kortast tänkbara tid.Vi tog en hotellhelg ihop med sonens svärföräldrar så vi hade tid att handla i lugn o ro o framförallt hade jag tid att studera alla "puckon" o det gjorde jag,hur många konstiga människor får plats i en buss....lika många som det går in polacker i en folka,dvs alldeles för många,men min hjärna går på högvarv o jag njuter i fulla drag,jag som verkligen älskar människotyper!!!!Ett gott råd till alla som vill se,ta en helg i Tyskland,sätt er på en bänk o låt hjärnan insupa allt,jag lovar,ni får se det!!!

Jupp,en sak till som hänt sen sist jag har varit i Ullared!!!!! fattar ni Tyskland o Ullared på samma vecka,typerna jag såg i Tyskland återkom i Ullared med en stor skillnad,här var det kärringarna som handlade o gubbarna som surade,tänk att två affärer kan tillgodose ett helt folk.jajjemen jag träffade både Ola-Conny o Moggan,två av Sveriges "viktigaste kändisar",så fatta att jag sov ett dygn efter så många intryck på 4 dagar har jag nog inte haft sen jag slog upp mina bruna i början på 50-talet,det var definitivt hallelujatime!!Säj inte att jag har tråkigt eller inte hittar på saker nej här är kärringen som ger gärnet o sen "dör",0 eller 100 är ju min grej så ja veckan har varit Amazing!!En sak till bara nu är jag mätt,så in i bängen mätt så nu blir det några dagar att smyga ut bakvägen o inte prata med en käft,som sagt0 eller 100 inget mellanläge.....tyvärr!!

Tänk att ett halvår efter jag fyllde år har jag lyckats få ihop en "liten träff" med 4 gamla kollegor,den 11 maj ska vi träffas äta en bit o förhoppningsvis tömma några pavor vin,ska bli så himla kul o då är jag lagom utvilad efter mina utflykter.Redan helgen som kommer måste jag dock vara "utvilad" för då ska Bosse ställas i Lidköping visserligen visar Jörgen,
 men allt runtomkring o alla människor är både jobbigt o skitkul!!

Ha det gott nu alla fina o ta hand om er o varann/Puss Måste bara dela denna eftersom bantning inte är min grej......men borde vara.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar