Summa sidvisningar

söndag 26 maj 2013

Mors Dag....igen

Idag är det Mors Dag.....igen o jag skickar väl en liten hälsning till alla morsor där ute,tycker definitivt inte om såna här dagar,med speciella teman,kanske för att jag själv hade ett komplicerat förhållande med min egen morsa eller bara för att det ska inte behövas.Alla morsor,farmödrar,mormödrar o inte minst svärmödrar som gör sitt allra yttersta varje dag ,varje minut o sekund ska veta att dom är bäst oftare än en speciell dag o dom andra som inte förtjänar att uppmärksammas ska inte behöva göra det ens idag!!!!fattar ni grejen,idag sitter hundra tals "ungar" o funderar på om det ska grattas eller inte,deras morsa har inte förtjänat en blomma,varför ska dom må ännu sämre,varför ska det finnas en(även fars dag) dag som dom ska få ångest o klump i magen för dom måste fira sin elaka eller frånvarande morsa,kanske är mitt tänk fel,men att vara lite "överempatisk" är inte alltid en fördel;)Ingen är perfekt,inte ens jag.........men att göra sitt yttersta för barn o barnbarn ingår i paketet"ansvarsfull,förälder",så fick vi det sagt!!!!!!!jag får ofta "förslaget" att man måste förlåta o gå vidare o det funkar ibland men svek o dålig relation till sina närmaste är tyvärr svårknäckta nötter,att agera annorlunda än en dålig förälder är kanske sättet att tackla problemen,men tyvärr sitter mycket i generna!!!För att tillrättalägga vill jag påpeka att min mor inte på något sätt var en dålig mor i den bemärkelsen o hon såg alltid till allas bästa,detta försöker åxå jag göra men ibland blir det väldigt fel,jaja,gör så gott du kan o nöj dej med det så blir allt bra......eller!!Detta var lite om "morsdagproblematiken" som jag ser den,det finns andra sätt att se på denna dag o lyckos er då!!!!!Idag har vi haft en "trädgårdsdag" i det underbara vädret,sått,satt potatis o dessutom har vi tvättat alla nerpissade mattor!!!!!Bosse o kusin Eddie pissar revir i hela vardagsrummet o varenda matta åkte ut idag för högtryckstvätt o tork i solblåsten!!!dessutom har vi haft ett litet besök av ljuvliga Saga med familj ,puss o kramkvoten är uppfylld för ett tag,nja så sugen är väl inte fröken,men farmor tar varje tillfälle att sno till mej en liten närkontakt,lycka.Ha det fint där ute o lägg inte för mycke energi på just denna dag,du är bra som du är o är du inte det så är det aldrig för sent att bli bättre;)/Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar