Summa sidvisningar

tisdag 21 maj 2013

Vädergnäll

Tänk vad vi gnäller på vädret,det slog mej på nytt idag när jag tog mina hundpromenader,"usch va kvavt det är","bedrövligt vad det regnade igår","äckligt varmt i lördags",ja jisses vad är BRA väder??????Som så mycke annat sitter det väl i "betraktarens ögon",jag själv är en riktig höstmänniska,jag älskar höga,friska,höstdagar med dagg i gräset o underbar lukt av svamp,"gammalt" gräs o en behaglig dagsstemp,helt utan förpliktelser!!!Där har vi det......helt utan förpliktelser,inget,måste så,måste plocka ogräs,måste sola,utan bara va.Kom just på när jag skriver att så vill jag ha hela mitt liv,utan förpliktelser,utan skall o måste o alldeles själv med mina hundar.herregud vilken urtråkig människa jag blivit,det är väl så att vi formas av vår vardag o våra liv o kanske tycker "min själ" o kropp att nu räcker det,nu har jag gjort mitt för alla runt så nu får jag luta mej tillbaka o bara njuta!!!Ett litet problem bara,jag har fortfarande inte lärt mej att säja nej till allt,men jag jobbar på det<,jo jag vet allt är inte förhandlingsbart o vissa måsten kommer man inte ifrån,men många mer än man tror.Detta var en liten tisdagsfundering bara men ack så sann,vi blir dom personer vi vill om vi jobbar på det helt klart,o kanske är det så att ju äldre vi blir desto mer tillåter vi oss att vara den "urperson" vi föddes till.jag älskar att ha mina barn o barnbarn runt mej o skulle naturligtvis önska att träffa dom ännu mer,men det blir inte alltid som jag vill så det gäller att njuta när tillfälle ges.Summa summarum.....njut,gör mer som DU VILL o ta inte livet så jävla allvarligt,du kommer ändå inte ifrån det levande!!!!!Tillåt dej att bjussa på dej själv,du är inte så märkvärdig eller "annorlunda" som du tror o ingen,ingen är mer värd än nån annan,dessutom duger du som du är o du....livet det formar du själv så skratta åt dina ovänner o fiender det tar mer än att bli förbannad!!!/Puss på er o njut av vädret,fastän det regnar;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar