Summa sidvisningar

torsdag 1 augusti 2013

Facebook o Pride!!!

Tänk vad en liten knapptryckning kan vara värdefull,kom idag i samspråk med en vän om facebook och dess "makt" över framförallt människor med liten självkänsla,en enda knapptryckning kan faktiskt rasera ett halvt liv!!!!Eller snarare en utebliven knapptryckning,dvs nån som inte trycker "gilla" när alla andra gör,eller helt enkelt medvetet skiter i det för att visa sitt ogillande!!!Tänk vad medveten eller omedveten "psykologisk krigföring" kan ställa till det.jag gjorde en "liten grej" för att kolla läget,sa att jag skulle radera en aning i vänlistan för att få bort smygarna o genast dök det upp några som lyst med sin frånvaro en längre tid,knappast en tillfällighet......eller,ja kul är det att riva lite i människors sätt att bete sej!!!Jag vet att ordets användande kan betyda mycket o tolkas på flera olika sätt,men till sist är det ändå läsaren som bär "tolkningsansvaret",hur du tolkar ett meddelande eller en skrift säjer ofantligt mycket mer om dej än om den som skrivit!!!!intressant ämne o mycket intressant att avläsa olika individers tolkningar!!!Nu nåt helt annat,det är pridevecka nu o det är väl väl,lägger inga värderingar i det heller,jag har många vänner som är homosexuella,vem folk delar liv o säng med är helt ovesäntligt för min del,likaså om dom är svarta röda,blå eller dalmasar!!!!En sak som jag dock reagerar på är varför en festival, om allt ska vara normalt o enligt normerna o sen undrar man lite över uttalanden som"tänk att få känna sej normal en vecka om året"????Hallå vadå normal,är det så vi andra "normala"(hans tolkning) lever mitt i en festival,glidandes på en räkmacka.......lite korkat om ni frågar mej!!Jag vill ha 60+kärringars festival så jag kan känna mej normal ett par dar,nej ärligt,låt folk leva sina liv utifrån deras förutsättningar o normer eller vad som styr,det har vi andra inte ett jävla skit med att göra.Jag delar åxå upp människor i grupper men det är mer snälla/elaka eller normala7korkade eller empatiska/oempatiska,ja listan kan göras lång men som sagt vem grannen pippar skiter jag högaktningsfullt i!!ha det gött ute i stugorna o ta inte allt så jävla seriöst,vi kommer ändå en dag att lämna denna jord i samma tillstånd,på rygg med knäppta händer/Puss

1 kommentar:

  1. Håller med dig.....varför ha festival för något som ska vara normalt. Kanske vore dags för en knäppgöksfestival och då skulle jag köpa en biljett dit direkt. Ett tillfälle för mig att få känna mig normal kanske.

    Må så gott och glöm inte fredagsmyset imorgon.

    Kram Karin

    SvaraRadera