Summa sidvisningar

söndag 28 juli 2013

Jobbat en vecka

Nu har första arbetsveckan avverkats i ett rasande tempo,bara 55 veckor kvar till 2014-års semester!!!!!Det var faktiskt härligt att komma tillbaka,alla var jätteglada ,tur att nån gillar en!!!Eller som jag sa till chefen vid lönesamtal,jag vet att vårdtagarna tycker om mej o det är det som räknas i jobbet,det är för deras skull jag är där,inte för nån annans,jo lönens så klart,ingen skulle väl frivilligt jobba utan lön,eller jo det finns idioter till allt,men inte jag i alla fall!!!!Skönt med rutiner igen,det behöver alla o framförallt vi med diagnoser!!!!!för övrigt då,jo jag träffade en gammal kompis i veckan o hon har opererat magsäcken,sicken brud,herregud var 20 år o 30 kilo minus o mådde så bra.Borde vara alla förunnat om inget annat funkar,diskussionerna går varma om detta fenomen,ungefär som abort!!!!Finns ingen annan utväg så självklart i bägge fallen o ingen annan än berörda ska tycka i dessa fall,folk tycker så jävla mycke(bra i många fall o vi bor i en demokrati.....än) men vissa saker måste dom berörda själva få bestämma om,kan jag vinna 10-15 år på att gå ner 50 kilo,så självklart ska jag erbjudas detta alternativ!!!tänker faktiskt ta kontakt med min läkare o diskutera detta,jag har bantat i hela mitt liv o gått upp 50 kilo,inte många klarar detta men jag fixa`t,fick faktiskt erbjudandet om operation för 5 år sen men blev sjuk o kunde inte(sköldkörteln pajade) o efter detta har reglerna ändrats så idag gäller högre BMI o följdsjukdomar typ Diabetes,men jag ska ta ett allvarligt snack med tant doktorn!!!Måste bara berätta att vi(jobbet) var på allsång i fredags,i Karlsborg,vad är det med detta fenomen som drar så mycke folk?????Jag har faktiskt ingen aning,kan bero på att jag sjunger som den blinde ser men herregud så mycke "typer".Nu inbjuder ju just såna tillställningar till att jag får mitt lystmäte,men jisses o Amalia,ärligt så hann jag inte med musiken för jag hade fullt sjå o kolla upp alla,men där kom alla dom som inte varit ute sen kungen va på fästningen,eller nyår firades på idas brygga,dvs dom som aldrig går ut annars.Det fanns "vanligt" folk åxå men dom missar lixom jag.bakom oss satt en konstig kvinna med visserligen fin sångröst,men hon skulle överrösta alla hela tiden plus att hon hade egna avslut på alla låtar,dvs gick slutruddelutten upp så sjöng hon ner o viceversa,ni fattar va??? ,Britt en av mina "damer" satt o peka på huvet hela tiden o tyckte hon va coco,då fattar ni grejen!!Där fanns det äldre paret,där mannen stod o tafsade hela tiden,medans kvinnan slog bort hans händer,ja man såg en hel del,haha.Jag ska inte med på såna tillställningar för jag går igång så våldsamt på alla "typer"Nu går vi snart in i Augusti o sommarn börjar gå mot sitt slut,med tanke på att jag älskar hösten så är jag inte speciellt ledsen,även om denna sommarn varit en av dom bättre både personligt o vädermässigt,på många,många år,kanske kan jag bli en sommarmänniska igen trots allt,sen finns det mycket mer att önska av mina anhöriga,men det mesta måste släppas o nu när hösten kommer tänker jag inte engagera mej så mycke i familjen överhuved taget,det tas mer än det ges kan jag säja!!!!!!!!!Oj där kom tant surkärring åxå,trodde väl att hon satt o lurpassa nånstans!!!!ha det fint mina vänner o tänk mer på er själva för det gör alla andra/Puss

2 kommentarer:

  1. Hu vad det lät trist att ha 55 veckor att jobba innan det blir semester nästa gång. Jag har bara haft en vecka semester och njuter så mycket jag orkar. Imorgon drar vi ut på vägarna med vagnen.

    Ha det fint

    Kram Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det går fort!!!!!!!Härligt att bara dra iväg o du ha 3 fantastiska veckor nu o njuta är du bäst på ,det vet jag/Kramen till dej

      Radera